benim kıymetli izleyenlerim

7 Haziran 2014 Cumartesi

KILIÇ ÇİÇEĞİM ÇİÇEK AÇTI

 Merhabalar
evet herkes kılıç çiçeğinin çiçek açtığını bilmez.
bilmeyenler için resimledim .Aslında siz bunun bir de kokusunu duysanız  nasıl tarif edeyim çok yoğun bir hanımeli kokusudur ve çok kısa bir ömrü  vardır yarım gün gibi. İyice açınca tekrar resmlerim inşallah.

Efendim ben kılıç çiçeğimi bu bahar başında balkona koydum .Hani ben de herkes gibi evde bakar dışarı havasının yaramayacağını düşünürdüm .Ama çiçekçi olan kayınpederim bu yaz onlara balkona çıkar serpilsinler diye tavsiyede bulundu.
Zaten istanbula geldiğimizden beri de yaprak bile vermedi.küsmüş olabileciğini düşünerek geçen sene kök kök koparıp attım ve toprağını yenilemiştim.
Kış başından beri yaprak vermeye başlamıştı.


Neyse bu sabah çamaşırlamı asmak için balkonu yıkarken kılıç çiçeklerimi sevdim suladım.
Bir de bu taraflarınız güneş versin diye konuşuyordum çevirdim saksıyı  bir de ne göreyim bu çiçeğin bir tanesi bana oradan beri gülmüyor mu?Aman ben uçtum sevinçten aman aman hoş geldin derken yanında ki de kılıç yapraklarının arasından bana bakmadı mı?
Ne keyiflendim bilemezsiniz.
Bundan 4sene ve  7 sene  önce   iki defa daha çiçek verdi kılıçım.
Hele 4 sene önce iyice coşmuş tam 16 sap çiçek vermişti.

Bize gelenler  bu koku ne kadar güzel diye çiçeği koklamaya başlarlardı
Bir de bu çiçeğin bal damlası vardır her dalda 2 ,3 damla kadar biz çoluk çocuk bu balı da yer tadını da çok severiz neye yaradığını bilmiyoruz ama vardır elbet bir yararı.





    4 sene önce çiçek açmış hali böyleydi   çiçeğim o zamanlar ne kadar küçükmüş şimdi yaprakları uzadı  kocaman bir çiçek oldu.

27 yorum:

  1. Aa aaaa aaaaa ilk kez gördüm ve duydum çok güzel.
    Toprakla çiçekle uğraşmak çok güzel vede stres atıcı bahçem olmsada balkonda 3 tanecil saksım var içilerinde marol soğan nane biber çiçek ve hatta kavunla karpuzda var ay onlar biaz büyümeye başladımı bende çok mutlu olurum
    aynı sizingibi birde konuşur severim çok ama çok mutlu eriyorlar beni ve çocuklarımı

    YanıtlaSil
  2. bal tatlısı bende önceleri pek toprakla uğraşmayı sevmezdim hatta diktiklerim tutmazdı bile.
    ama 5,6 yıldır toprak ne verirsem kabul ediyor sanki bir tılsım oldu aramızda .Benim önceki postlarım da da çileklerimi dikmiştim soğanlarım lavantam.ben de sizin gibi salatalık diktim çiçek açtlar yakında salatalık yiyeceğiz.))))

    YanıtlaSil
  3. ÇOK SEVİMDİM SİZİN ADINIZA ...EVET KOKUSU SABAHLARI HARİKADIR:)BİRDE DİLEK DİLEDİĞSENİZ O HER FİLİZ VERDİĞİNDE İNŞALLAH KABUL OLUYOR BENİM DENEMİŞLİĞİM VAR:))ÇİÇEKLERİNİZİ SULARKEN BAKIMLARINI YAPARKEN DUALAR EDİN ONLAR CANLI VE ALLAHI ZİKREDERLER ...SİZLERİ ÇOK SEVDİM EVİNİZİN MUTLULUĞU ÇİÇEK KOKUSU GİBİ OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğiniz denedim bakalım dileğim kabul olur inşallah ...)))

      Sil
  4. Benim babannemin 5-6 tane kılıç çiçeği var yıllardır hiç açmadılar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet herkesin açmıyor
      benim bu çiçeğim ikinciye çiçek veriyor
      daha önce çiçek veren şu an kayınvalidemde o da bende çiçek verdikten sonra bir daha açmadı sebebini bilmiyorum bu çiçek neye göre çiçek veriyor?

      Sil
    2. Benim paşa kılıcı çiçeğim çiçek açıyor 5 senedir sürekli güneş görüyor güneşi çok seviyor kokusu akşam ezanı sabaha kadar çok yoğun mükemmel bir kokusu var

      Sil
  5. merhaba canım benım kılıç çiçeğimde çiçek açtı.kokusunu henüz duyamadık ama sürekli bal akıtıyor ve enfes..ben de ilk gördüğümde senin gibi müthiş sevindim çünkü duyduğuma göre bu çiçek pozitif enerjının ,mutluluğun, huzurun olduğu yerlerde çiçek açarmış;)

    YanıtlaSil
  6. bunu duyduğuma ben de sevindim
    açınca bir gün de soluyor ama kokusunu bütün evde hissedeceksinzi

    YanıtlaSil
  7. kılıç çiçeğinin çiçek açması eve bereket getirir, bereketiniz bol olsun inşallah :) bir de kılıç çiçeği açtığında Mevlud okutmak gerekir diye duymuştum ama ne kadar doğrudur bilemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah dediğiniz gibidir bu sıra baya bir ihtiyacımız var. mevlud bilmiyorum ama ben bu sıralar hatim başladım onu okuyorum))

      Sil
  8. Bu çiçek geceleri oksijen verdiği için yatak odasına konuyor. Havadaki kimyasal maddeleri temizliyor. Hindistan bilim adamları bunu araştırıp bulmuşlar.

    YanıtlaSil
  9. 14 yıldan beri kılıç çiçeği besliyorum.boyu 1 mt.geçende oldu.Birkaç çeşiti vardı.Yaklaşık bir yıl kadar önce Adana ya yakın bir köy den bir saksı kılıc hefiye ettiler.Kilıçların çiçek açtığını duymuştum. Ama inanmıyordum.Kılıclarımı salondan balkona çıkardım. 1 ay kadar oldu.sulamaya çıktığımda hayretler içinde kaldım.Kılıçımın çiçek verdiğini gördüm. Kokusunu merak ediyorum. Mutluyum. Çiçekleri çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Ben de 1.5 sene once dikmistim. 1 cm bile uzamadi. Nasil bakiyorsunuz. Gunes sevmiyor sanirim ama isik almasi gerekiyormus. Ne siklikta suluyorsunuz. Bilgi verirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Ben de 1.5 sene once dikmistim. 1 cm bile uzamadi. Nasil bakiyorsunuz. Gunes sevmiyor sanirim ama isik almasi gerekiyormus. Ne siklikta suluyorsunuz. Bilgi verirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. toprağını değiştirin öncelikle
      pek su sevmez ama ölmeyecek kadar sulayın
      sevmeyi ihmal etmeyin.
      bir de çiçeklere bir evin ferah göstergesidir ev de bir şeyler ter giderse onlarda anlıyor ve mutsuz oluyor mesajı yeni gördüm kusura bakmayın)))

      Sil
    2. Evet anlıyorlar hatta başımıza gelmeden anlıyorlar. Benim kılıç çiçeğim vardı çok severdim hiç buyumedi hatta kurudu. Sonrasında hayatımın gidişatı bozuldu hem maddi hem manevi bende komşuna hediye ettim onda mutlu olur diye. İyi ki etmişim kocaman oldu. Yıllar sonra yeniden diktim. Yavaş büyüdü ama her büyüdüğünde çoğaldığı da mutlulugumuzda arttı. Şimdi bu sene çiçek açtı çok mutluyum.

      Sil
  12. Merhaba, Bu cicegin yazin ve kisin ic mekanda sulamasi nasil? Ben beceremedim curudu yeniden aldim insallah yasatabilirim bu sefer.

    YanıtlaSil
  13. benim kılıcımda oniki sene sonra açtı çok güzel kokuyor ve çok mutlu oldum açtığı için

    YanıtlaSil
  14. kilinc cicegim 4 senedir ayni sekil de dikdigim gbi tek dal dururuyor cogalmiyor ne yapabilirim hazir toprak la diktim ve bakiminida hic geciktirmem ama cogalmio ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  15. Benim kilic cicegimde cok guzel cicek acti cok iyi bakimda aciyorlar devamli ilgi konusma

    YanıtlaSil
  16. Benimde kilic cicegim var acti kokusunu tarif etmek imkansiz muthis bir koku benimde dileklerim kabul oldu insallah

    YanıtlaSil
  17. Benim cicegimde açtı o kadar guzelki kokusu evi sarıyor koku kokusu tarif edilemez

    YanıtlaSil
  18. Kılıç çiçeğim hasta olduğunu düşünerek bu yazıları okudum ve yardım istiyorum eğer gören olursa.1,5 yıl önce aldığım peygamber kılıç in çok güzel büyüdü boyu bernerde 1 metreye çok yaklasti ama o en uzun dal boynunu bıktım ve eğik duruyor diğer yapraklar kadar da sert değil üstelik.kesmek istemiyorum .dilek dilemiştim evim olsun diye.nasil iyilestirebilir lütfen bir akıl verin

    YanıtlaSil
  19. Kız kardeşimin komşuşu verdi yeni ektim. İnşallah büyür ve cicek verir heyacanla bekliyorum

    YanıtlaSil
  20. Kılıç çiçeğinin balı yenir mi zehirli diye duydum

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler