benim kıymetli izleyenlerim

29 Nisan 2012 Pazar

BALIK ETEK DİKTİM


iki eteğimde
 
aynı kalıbı kullanarak  dikilmiştir üstteki taftadan alttaki keten
 
 yine cuma pazarının kumaşları tabiki
iki parça olarak aldığım bu keten kumaşım uzun bir süre düşünüldükten sonra balık etek dikilmeye karar verildi yan kalıplar diğeri ön ve arka beraber olmak üzere iki adet kalıbı var
kestiğim gibi 5 iplik overlokta hemen diktim
hiç bu kadar çabuk etek dikmemiştim
8 adet dikişte etek neredeyse giyilecek hale gelmişti
anlaşılan prova yapmayacaktım çünkü kalıbım ilk defa prova gerektirmedi
bu kalıbı hemen yerine kaldırdım çünkü prova yapan kalıplarımı anında imha ediyorum bir daha hüsranlı bir dikiş dikmemek için


tabi dikişler hemen ütülendi vegizli fermuar çalışıldı

 keten kumaşları astarsız kullanamıyorum
etekler uzun olunca yukarıya doğru toplama yapıyor
yine cuma pazarından aldığım delikli jarse bir kumaştan astar yaptım ağır bir kumaş olduğu için kendini aşşağıya doğru veriyor ipek astar ne de olsa hafif bir toplama yapıyor
ben kız meslek lisesi mezunuyum
öğretmenimiz sağolsun astar kullanımına çok önem verirdi
giyim dersinde imtihan olurken çok sık rastlanan sorulardandı kıyafet astarlamanın önemi
hala maddeleri aklımdadır
kıyafetin düzgün durmasını sağlar
kıyafeti yukarı toplamaz
kıyafetin dışında herhangi bir iz olmaz
kıyafetin rahat giyilmesini sağlar
kumaşın esnemesini önler
eteğin dayanıklılığını artırır
eteğe temiz bir görünüm kazandırır
baya bir bilgi kalmış öğretmenimiz iyi bilgilendirmiş bizi sağolsun


diğer balık eteği görüntüleri için aşağıdaki linke tiklayabilirsiniz




14 yorum:

  1. Merhaba uzun zamandır balık etek kalıbı arıyorum, lütfen kalıbı bizimle de paylaşır mısınızz? Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. tabiki seve seve kalıbı size gönderebilirim adresinizi gönderirseniz
    benim kalıbım 44 beden

    YanıtlaSil
  3. merhaba kalıbı banada gönderebilirmsiniz 36 bedenim ama
    esarica@tmsf.org.tr
    tşk.ler

    YanıtlaSil
  4. merhaba hoşgeld,niz
    bendeki kalıp dediğim gibi 44 beden
    36 beden kalıbım yok üzgünüm..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hıım teşekkür ederim ama bana yinede atarsanız sevinirim en azından benim için bir örnek olur bende dikmek istiyorum ama kafamda canlandıramıyorum nasıl ne şekil kesilip dikilecek diye...sanırım 6 parça halinde olucak altan geniş üstte dogru daralan bişeymi olucak anlamasım peplum bluzlar gbimi yani??????

      Sil
    2. bloğumda bir problem var resim yayınlayamıyorum resmini koyup paylaşmak isterdim ama adresinizi gönderirseniz kalıbı sizin için postalamaya çalışırım
      peplum bluzlerin alt tarafı genelde ayrı paröa oluyor ama anlatmak istediğinizi anladım evet tamda öyle olacak iki parça olması çok da önemli değil düz dar eteğin yan parçasından aşağıya doğru inip kavis verip genişleterek aşağıya iner ibi bir kalıp

      Sil
  5. Mrb;dikmiş olduğunuz balık etekler tek kelimeyle mükemmel olmus,çok beğendim,bende diğer arkadaşlar gibi uzun süredir balık etek kalıbı aramaktayım,rica etsem banada gönderme şansınız olabilirmi?

    YanıtlaSil
  6. ayy eteğine bayıldım sen mi diktin kumaşı nereden buldnnn detayları alabilirmiyim lütfenn bittimm :)

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim
    gerçekten güzel bir kalıp

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar balik etekleriniz cok hos kalibi mumkunse bana da gonderir misiniz. cnnrsln@yahoo.com.tr
    Elinize saglik

    YanıtlaSil
  9. kalıbı banada gönderirmisiniz çok begendım e3m3r@hotmail.com

    YanıtlaSil
  10. kalıbınızı banada gönderirmisiniz.yeni dikişe başladım.bırde dar etek formunda olup eteği az genişleyen bir kalıbınız varsa onuda gönderirseniz çok sevinirim .şimdiden teşekkürler karaagacnur@hotmail.com

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler