benim kıymetli izleyenlerim

8 Şubat 2013 Cuma

SİYAH DANTEL ARAMA MACERAM MUTLU SON İLE BİTTİ



Merhabalar
Geçen hafta eşimin çırağandaki gece için davetiye geldi demesiyle ne giyeceğim telaşına düştüm . dantelli bir şeyler düşündüm hemen .Gece kıyafetlerinin uzun elbise (yerleri sürüye sürüye yani) olması gerektiğini biliyorum elbise giymeyi düşünmedim uzun bir tafta etek üzerine de dantelalı birşeyler olsun dedim.Ama danteller ile ilgi bilgimi artırmak için  nasıl bilgi alacaktım tabili internet.
Sağ olsun bu konu ile sayısı 10 u geçmeyen bloglardan baya bir bilgi edindim.
Önce farnsız danteli nedir tipi nasıldır kaça satılır hiç bilgim yoktu.
Resimlere baktım dantele olan düşkünlüğümden az buçuk dantellerin şekillerini bilirim pazarda satılanları tabi.oradan anladım ki gerçek fransız tipi dantel daha ben hiç görmemişim .
fransız dantelinin illa ki fransada dokunmuş olması gerekmiyor. ismini veren, dokumanın tekniğidir. fransız dantelinde, desenler tülle birlikte dokunur. düz dokuma yapılıp sonradan üstüne işleme yapılmış dantelleri size fransız danteli diye, ithal efenim bunlar diye satabilirler. doğrudur, ithaldir. doğrudur, kalitelidir. ama fransız danteli dediğimiz olay başkadır. mesela örnek verelim:
işte türkan sabancının giydiği dantel
ve üstteki gelinliğin kumaşı
farnsız danteli olmayanlar ise


işte bunlar
buradan bir şey paylaşmak istiyorum internet geçekten bizleri doğru yönlendiriyor tabi baya bir araştırma yapmanız gerekiyor .
Ben iki gün boyunca dantelleri inceledim gece davetlerinde insanlar nasıl danteller giymiş araştırdım ve nişantaşı mı eminönümü sadece bir gün gidebilirdim alışverişe ikinci gün hakkım yoktu
onuda araştırdım işyerlerinin telefonlarını ve adreslerini bir kağıda yazdım ve anladım ki enimönü benim iyide bildiğim gidersem boş dönmeyeceğim tek yerdi yine bu dantelleri satan yerlerin adreslerini(kihepsi birbirine bitişik gelinlik kumaşları satn kumaşçılar)aldım ve yeni camiden itibaren yukarıya doğru yürüyerek çıktım ilk önce her zaman gittiğim astek kumaşa gittim alt katı fantezi her türlü kumaşın olduğu bir yerdir hemen alt kata indim hani bu konuda baya bir bilgim var ya  dantel kumaşları gösteririmisiniz dedim sırasıyla hepsini açtılar ama fiyatı en düşük olandan 75 den başlıyor dediği benim hiçde beğenmediğim dantel kumaştı yani tül üzerine işleme yapılmış olanları daha iyisi daha iyisi derken fransız danteli olarak söylediği ama hiçte fransız danteli olmayan dantelleri gösterdi bunlar kupon olarak satılıyor dedi yani 3 metreden aşağı almıyorsunuz dedi zaten enleri de 90 cm diğerlerinin 1.50 cm
metresinide 250 dedi ben başka yerlere bakmayı adet edinmişimdir bir gezeyim gelirim dedim uygun fiyat yaparız dedi satıcıların bir numaralı tuzağıdır yok dedim ve çıktım ben müşteriyim istediğim kumaşı istediğim yerden alırım  bunada gezerek karar veririm bu konuda çok rahatımdır.
neyse çıktım hemen yakından zaten kumaşçılar başlıyor



adresi sururi mah . hacı küçük sokak


buraya gidince bütün kumaşçıları bulacaksınız
sırasıyla alyans kumaş      seren tekstil  modayol ve ismini hatırlamadığım bütün kumaşçılara gittim kumaşlara baktıkça bilginiz daha da artıyor ve en güzeli de fiyat öğreniyorsunuz
hatta kafanız karışırsa bir kartvizit alıp üzerine kumaşı ve fiyatını yazdırabilirsiniz
benim gibi olmayıp bol vakti olanlar eve gidip düşünüp alabilirler
kartvizitleri ve kumaşları inceleyip karar verebilirler
dantel fiyatları 75 den başlayıp 300 e kadar tırmanıyor bütün kumaşçılardaki kumaşlar farklı idi hele bir tanesi bana bir kıyafeti 450 ye çıkarmaz mı bir de top sonu olduğu için bu fiyatmış kaçırmamam gerekiyor muş::::::::)))))))))))
oradan da çıktım
modayol bana 50 tl ye güzel danteller gösterdi oradan almaya karar verdim

ama daha bakılacak dükkanlar vardı

(hacı küçük sokaktan yukarı doğru yürürken modayoldan sonra ilk sağ)
kumaşı aldığım mağazanın ismine bakmak nedense aklıma gelmemiş
sağa yukarı doğru gideyim dedim bir kumaşçı daha satıcı bayana siyah dantel arıyorum ama kenarlı olsun çünkü eni boy yapacağım dedim etek uçlarına bordürlü kenarı getirip etek ucunu ve kol ucunu o şekilde kullanmak istediğimi belirttim
oda sağ olsun ona göre dantelleri gösterdi ve fiyatını sorunca bu 25 tl dedi
yani bu gün duyduğum en güzel haberdi danteli de beğendim tamam farnsız danteli değil ama kumaş araştırmalarımda bu tip dantelin fiyatını 75 den başlayarak söylediklerini düşünürsek baya iyi beni üzmeyecek bir fiyat
1.50 cm aldım 37.50 tl ödedim



adresi de ;




ama daha gitmediğim inci dantel vardı oranında adresi

sururi mh  vasıf çınar sokak 

hemen yol üzeri önündeki kalabalık her zaman meşhurdur ve en işlek caddede bulunur

başladım üzerime giyecek kürk aramaya o konu da da şöyle yardımcı olabilirim inci dantel en güzel kürkleri satıyor yada dikilmişler var dükkanlarda dikilmiş 50 tl
ben kadıköyde kürk sormuştumda 450 den 100 tl ye kadar fiyat almıştım ama oradakiler fiyat olarak ve cins olarak daha güzeller ve kendime etol olarak yapmak üzere 50 cm aldım

tabi gezmeye devam ettim her zaman gittiğim yer değil ya marputçular cddesine gittim
marputçular hana gitmeden olmaz orada takı malzemelerinden incik boncuğa kadar dikiş için gerekli bir çok malzemeyi bulabilirsiniz.gezindikçe insan ihtiyaçlarını hatırlıyor. oradan başka yerlere gititm


böyle bir başörtü iğnesi aldım 7 tl ye
yılmaz bujiteriden
işimi halletmenin mutluluğu ile eve döndüm

20 yorum:

  1. sonuç başarılı barvo doğrusu..
    fakat kıyafetinizi de bekliyoruz..

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz
    valla Allah utandırmadı istediğim fiyatta ve biçimde buldum tabi kıyafeti giyince takım halinde buradan resimleyeceğim inşallah

    YanıtlaSil
  3. şimdi, kıyafeti merak etmiyorum desem yalan söylemiş olurum.hadi bakalım kolay gelsin.selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz
      aslında aklımda birkaç model var bakalım hangisi olacak kesmek için okulların başlamasını bekliyorum....)

      Sil
  4. Bulmuş olmanıza sevindim.Tesadüfen karşılaşmıştık blogumda ! Ayrıca Fransız dantelinin nişanesi saçaklarıdır...

    YanıtlaSil
  5. hoşgeldiniz
    evet nihayet buldum sizinde açıklamalarınızdan istifade etmiştim.
    gerçekten o bilgiyi atladığımın sonradan farkına vardım saçaklar en önemli özelliğidir fransız dantelinin

    YanıtlaSil
  6. Demekki neymiiiiiisssssss: Sabreden dervis, muradina eremisssss:)
    Gozun aydin diyeyim o zaman, hadi bakalim sonucuda goster bize ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz
      çok haklısınız ben bu konuda sabırla öğrenerek hareket ettim işte bazen çocukluk hallerimiz tutup acele ile bir şeyler yapmaya çalışırsak elimize yüzümüze bulaşıyor

      Sil
  7. İçinde Dantel varsa özellikle de Fransız Danteli çok güzel bir şey çıkıcaktır ortaya.
    Şimdiden kolaylıklar diliyorum baya uğraşmışsınız ama sonuca değicektir eminim.

    YanıtlaSil
  8. hoşgeldiniz
    fransız danteli almadım inşallah yinede güzel olur ne güzel temenni de bulunmuşsunuz beni yormaz inşallah

    YanıtlaSil
  9. merhaba ..birsey sora bilirmisim .. ilk resimdeki siyah danteli satin almak istiyorum cok önemli.. yardimci ola bilrimisniz??

    YanıtlaSil
  10. merhaba.. ilk resimde oldugu siyah dantel aradigim bir parca.. onu satin almak istiyorum yardimci ola bilirmisiniz?? cok önemlii. tskler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda postuda yazdihim gibi dantelimi subat ayinda almistim adreside posttaki yazimda vermistim tam olarak nasil yardimci olacagimi anlamadim
      İstanbul disindami oturuyorsunuz?

      Sil
  11. kermesimiz var benimcok uygun fiyata fransız güpür bulmam lazım.yardımcı olabilir misinz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi eminönünde envai çeşit dantel bulabilirsiniz herhangi bir dükkana sorun hanlara gidin kesinlikle eliniz boş dönmezsiniz başka nasıl yardımcı olabilirim daha açık yazabilirseniz düşünebilirim

      Sil
  12. bu nu ben diksen asla işlemeyi düşünmezdim bravo şık ve tam bir abiye olmuş

    YanıtlaSil
  13. ´Seni uzun zamandir takip ediyorum. Son zamanlarda siteni ziyaret etmek daha heyecanli oluyor :) Senin gibi dikis yetenegim olmasa da yaptiklarini hayranlikla seyrediyorum. Amerika'da yasadigim icin senin gibi becerikli anne adaylarinin yaptigi urunleri sattigi bir site var. Orda birkac urun gordum ve senin de begenip uygulayacagini dusunerek paylasmak istedim. Hem bize de gosterirsin sitende, biz de ogreniriz ne dersin?

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler