benim kıymetli izleyenlerim

24 Ekim 2014 Cuma

KIRK KİLİT BİTKİSİ VE FAYDALARI

 Merhabalar
iki gün önce bizim lojmana bitişik bahçeleri olan sütçümden süt alırken
bir baktım kırk kilit otları var
eşime bak burada kırk kilit otları var dedim o kadar çok sevinmiştim ki  her akşam bu otun çayını yapıp içiyordum mecburen .
Mecburen diyorum çünkü İbrahim Saraçoğlu nun tavsiyesi ile safrakesemdeki taşları yok etmek için içmem gerekiyormuş.
Her akşam bir buyuk çay bardağı içiyordum.Ama bir baktım ki faydaları saymak ile bitmiyor .Aslında sağlam olduğunu zanneden herkes içmeli .Nelere faydaları yok ki?
Neyse eşimle idaalaştık eşim o bitki değil dedi ben içtiğim bitkiyi bilmez miyim dedim.
Eve gelip internetten resimlerine bakınca  eşim gerçekten de aynı resimdeki gibi dedi.
Ve dün toplamaya gittik.
resimdeki gibi yeşillerini bulduk .
Onları topladık
şimdi bunlar bana yeter dedim ve otlarımızı çam ağacının altına bIrakıp sahile doğru yürüdük
sahile gelince bir baktık ki sahilin yamaçları bu bitki ile kaplı ama hepsi kurumuş.
Aslında onları da alsam olur mu bilmiyorum ama kökleri yerinde sabit kalan bir bitki olduğu için onları baharda toplarım diye düşünüyorum.


şimdi gelelim faydalarına

KIRKİLİT OTU
Kök sapı uzun ömürlü olan bataklık, sulak, eğimli arazide, dere kenarlarında yetişen çok yıllık bir bitkidir. Oluklu ve yuvarlak saplıdır, boğum boğumdur ve iğne yapraklıdır. Kökü daimi olduğu için her sene sürer.Kalın saplı ve uzun boylu bitkiler kulanılmaz. Balçık topraklarda yetişenleri en şifalı olanlarıdır. Zenberek otunun içeriğindeki etken maddeler; potasyum tuzları, flavon glikozitleri, %60-70 dolayında silisik asit, tanen, alkaloitler, saponin ve acı maddeler bulunur.Kırkkilit Otu(Equisetum arvense): Atkuyruğugillerden; kök sapı ömürlü olan, nemli yerlerde yetişen bir bitkidir. Acı madde, saponin, tanen, silisik asit, çeşitli alkoloidler ve potasyum içerir.Toplanması ve Kurutulması: Çay için toplanacak Yaz sürgünleri (Equisetum, 25 – 60 cm yükseklikte ve sapı 3 – 6 mm civarında olan türlerdir. Mayıs – Haziran döneminde, henüz canlı yeşil rengini korurken, sapın toprağa yakın bölümünden kesilir ve demetler halinde gölge ve havadar bir yere asılarak kurumaya bırakılır. Bitkide sonbahara hastalık gözükebilir. Hastalıklı bitkiler toplanmamalıdır. İyi kurumuş bitki gevrekleşerek çıtır çıtır kırılır. İğne yapraklar gövdeden kolayca ayrıldığında kuruma tamamlanmış olur. Yapraklar ovuşturularak saptan ayrılır ve bir örgüye serilerek 1 – 2 gün boyunca tam olarak kurumaya bırakılır.

Hava durumuna dayanıklı biçimde oynak eklemli dalları vardır. İki farklı şekildedir.Birincisi, ilkbaharın başında bilya yatağı şeklinde gelişen, basit, yalın verimsiz bir saptır. İkinci dalında ince halkalar biçiminde dizilmiş yaprakları vardır, yeşil eklemlidir. Kökler, rhizomatous ve yumru kökten ibarettir. Çiçekleri : Pek çiçeği yoktur, fakat bir külah biçiminde, ¾ - 1 ½ inç arası uzunluklardadır. Meyve ve tohumları :Spor ile çoğalır. Spor keseleri aşık sarı toz halindedir.Yaprakları : Küçük ve pul biçiminde, geneli yeşil olmayan, yaprakları halka şeklinde dizilmiş ve tohumunun etrafı zırhlı, birleşik tabanlıdır.

Kırkkilit Otunun Faydaları

Kanı temizler.
Saçı besler ve kepeği önler.
Kronik öksürükte faydalıdır.
Sindirim sistemini güçlendirir.
İdrar ve balgam söktürücüdür.
İdrar torbasındaki iltihabı giderir.
Ödem giderici etkiside bulunmaktadır.
Romatizma ve nikris şikâyetlerini azaltır.
Ağız ve bademcik iltihaplarında faydalıdır.
Vücut direncini arttırır.sifalibitkileriniz.com Yaraların ve kesiklerin iyileşmesini hızlandırır.
Böbrekleri temizler ve böbreklerde oluşan kum ve taşları dökmeye yardımcı olur.
Kaşıntılı egzamalarda, kabuklu, iltihaplı, kılları dökülmüş olsa bile, atkuyruğu kaynama suyu ile yapılan banyolar veya kompresler büyük yardim sağlar.Kırkkilit Otu Bitkisi Nasıl Kullanılır? Kırkkilit Bitkisinin toprak üstünde kalan kısımları kurutulup kaynatılmak suretiyle çay ve gargara olarak ya da haricen kullanılır. Pek çok faydalı etkiyi çay olarak içildiğinde gösterir.

Ayrıca, Kırkkilit suda kaynatıldıktan sonra elde edilen su, haricen egzama, sivilce, yara, çıban ve kıl dibi iltihaplarına karşı kullanılabilir. Bu su gargara olarak ise boğaz, bademcik ve dişeti iltihaplarına karşı faydalıdır. Kökler zehirli olduğundan toplanırken sürgünlere karışmamasına dikkat edilmelidir. 
Çay: 1-2 çay kaşığı bitkinin taze veya kuru yaz sürgünü 150 ml. suda 3 – 5 dak.kaynatilir. Sonra 15 dakika demlenir, süzülür.
Uyarı: Tavsiye edilen miktardan fazla kullanılmamalıdır.
Kırkkilit otunun bazı türleri zehirlidir. Kullanırken dikkat edilmeli ve uzman kişilere danışılmalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bendencesitlemeler