benim kıymetli izleyenlerim

18 Kasım 2014 Salı

KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ

 merhabalar;

    Yine  basit kesim ve basit dikim bir modelle daha buradayım
kumaşım kaşe  1 mtre bile yoktu
1 tl ye almıştım çarşamba pazarından.
Aslında dikmek isteyene şöyle bir paylaşımda bulunayım .
Dikeceğiniz kişinin iki kollarını yana doğru açın ve mezura ile ölçün o sizin temel ölçünüz olacaktır

 yani anlatmak istediğim alttaki ölçü olacak
benim kumaşım  azdı ve kızım bu kumaştan pelerin istedi biraz anlattığım ölçüye uymadığı için sonradan kol boyunu kürk ile uzatarak kol genişliğine kadar getirebildim.
kumaşı ikiye katlayıp bir tek yaka oyuğu kesiyorsunuz .
Arka yakayı çok az oydum.
Ön  yaka genişliğini çocuğun başı geçecek kadar kesin ki çok geniş olup aşağı kaymasın.
Ve bu açıklığı kalın kurdele ile birleştireceksiniz.
 etek uçlarını yuvarladım.
 kapşon  kalıbım olmadığı için şimdilerde kullandığı montun şapkasını kalıp olarak kullandım.
 kapşonun iç astarı kırmızıya çok yakıştırdığım burbery baskılı kumaş ile yaptım
 önce kapşonu takıp sonra astarladım
astarımı da polardan yaptım ki üşümesin diye.
 sonra bu kürkün  kısa olan kollarımı biraz uzatarak fonksiyonunu artırdım.
kürkelerin içini jarse astar ile temizledim.
zira müthiş dökülen bir kumaş kesin astarlamak gerekiyor.
 ve bitmiş hali.
bir de yanlardan   4 parmak girerek hafif bir dikiş attım.
şöyle söyleyeyim yanlar da dikiş yok serbest pelerinin dört tarafı da içe katlandı yan dikiş yerine geçen üstten 4 parmak aralık vererek attığım dikiş.
Altta resimde belirli herhalde?
Koları nasıl uzattığım da bu resimde daha belli.












14 yorum:

  1. yine çok cici olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çokkk güzel olmuş mankeninizde çok şirin maşallah, çok ta yakışmış kızınıza. Elinize sağlık. güle güle giyinsin şeker kız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım teyzesi teşekkür ederiz.İsteyince zorla diktiriyor kendine .

      Sil
  3. Cok seker olmus ya bayıldım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teyzesi teşekkür ederiz kız çocuğu olunca başınızda bekliyor hadi bitir giyicem diye.

      Sil
  4. Çok güzel olmuş bayıldım Güle güle giysin sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz siz buralardamıydınız?
      yorum için teşekkürler)))

      Sil
  5. şahane olmuş..çok beğendim.

    YanıtlaSil
  6. Hem model güzel hem ürün güzel :) elinize sağlık bende kızıma yapmayı denicem inş. bende bloguma beklerim sevgilerle...

    http://eylullegel.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızınıza yaptığınızı görmek isterim.
      hemen geliyorum))

      Sil
  7. Merhaba... bloğunuzu yeni gördüm. Bende kızım için pelerin dikeceğim. Kolları yanlardan 4 parmak girdim demişsiniz yanları mı kapatmak için yoksa kolları için
    mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yan açıklığı hiç dikmeden kenar kıvırarak kapattıktan sonra elinizin kapalı halde dört parmakla yan taraftan işaret alıp 15 cm lik bir ufak dikiş atın

      Sil

bendencesitlemeler