benim kıymetli izleyenlerim

22 Kasım 2014 Cumartesi

KREATİV ÇALIŞMALAR

 Geçen kafama esti bi tahtakale yaptım.
Aslında her gittiğimde beni çok mutlu eden çeşitli fikirler edinmeme sebep olan bu tarihi mekan da ki hanlar gerçekten keşfetmeye değer.
Ne zaman gitsem buraya daha sık gelmeyi kendime zorunlu kılsam da !Maalesef imkanlar el verdiği sürece gidebiliyorum.
Düşünsenize bütün Türkiye ye bu ithal malları buradan dağılıyor.
Önce Yeni caminin önünde oturup insanların telaşlı gezinmelerini seyredip havayı iyice teneffüs ederim.
İnsanların neler aldığına bakar eğer müsaitseler nereden aldıklarını sorar bir ön piyasa fikri edinirim.
Onca gider gelirim ama insan her defasında mı değişik han keşfeder.
Nasıl bir atmosferi var bilmiyorum ama beni o kadar rahatlatıyor ki sokaklarında dolaşmak bile bir terapi.
Neyse bu gittiğimde yeni caminin yan sokağından başladım.
Hiç bir zaman  Mısır çarşısından geçmeyi sevmem.Bırakın oradan turistler geçsin.Yarı zaman oradan geçmeyle geçer çünkü çok kalabalıktır.
Peynircilerin sokağı da dar olduğu için orayı tercih etmem.
Benim kullandığım yol hem sakin hem genişçe bir sokak.
Başlarım hafiften sokaklara bakmaya.Hangi sokak beni çağırırsa oraya dalar.ilgimi uyandıran dükkanlara girip fiyat sorar hatta bilmediklemi bu ne için kullanılır diye merakla öğrenmeye çalışırım.
Bu sefer çıktığım bir handa enfes duvaklar gördüm mesela.Hatta el çiçeği de satan satıcıya bu çiçekleri siz mi yapıyorsunuz diye sordum.
Şark Handa satılıyor bu çiçekler deyince .
Doğru şark hanın yolunu tuttum.
Halbu ki ben çiçek almaya gitmemiştim.

Hatta yolda tanımadığım bir bayanla çiçekçi muhabbeti yapıp( o da çiçekçi arıyormuş).Bir kritik yapıp birbirimize akıl danışıp yalda ilerledik.
Neyse hana girince herkes kendinden geçtiği için bayanla yollarınız ayrıldı.
Şark Han ın aşağıya doğru 4 katlı olduğunu bu gittiğimde öğrendim.
Geze geze ne var bir baktım
sonra gördüğünüz bu malzemelerden  alıp yorgun mu yorgun haliç metrosuna yürüyerek eve geldim.
 hani bunlar konuyla ilgili olduğu için paylaştım.Aldıklarım bunların 5 katı falan.
bu sepetçikleri 1 tl ye
 bu çeşitli süslemelerde kullanılan tülün 100 tanesi 10 tl
 bu çiçeklerin poşeti 7.5 tl

 kova 12 tanesi 6 tl
 bu sevimli biblo 6 tl ye alındı
 sepetin içine deniz taşı yerleştirip kumaşla onları kapattım.ve çiçeklerle üzerini süsledim
 kovacıkları mı bu şekilde süsleyip banyo aynası önündeki etejere kullandım
 tabi hepsini ben kullanmayacağım çoğu evine gittiğim arkadaşlara hediye edilecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bendencesitlemeler