benim kıymetli izleyenlerim

8 Kasım 2014 Cumartesi

YEŞİL YEŞİL SALAŞ HIRKAM




 merhabalar
herkesler   biçti  dikti  giydi.
Ama benim yakam farklı oldu.
Yanlarında ,omuzda ,arkada, dikiş yok .
Pratik kesim
Yakası serbest şal yaka .
Kumaşım örgü kumaş
hazır bu renkte moda iken !
kumaşımı geçen çarşamba pazarından 1,5 tl ye almıştım.

 üstte anlattığım şekilde kumaşa sabunla çizerek ayarlayıp
bir tek kol evini kesiyorsunuz     (20 cm lik gösterdiğim çizgi)
yukarıdan aşağıya 30 cm inerek yaka bolluğunu vermiş oluyorsunuz
ne kadar çok cm aşağı inerseniz yakanızın dönme kısmı o kadar bol olur ama ben abartmayın derim
tabi ne kadar az cm alırsanız yaka o oranda daralacaktır.

 kumaş katından içeriye  22 cm sırt genişliği vererek kumaş katına  paralel kol evi kesiyoruz  bu kısım dan sonrası ön olacak.
kumaş katı olan yer zaten anladınız arka
 benim kumaşım 1.40 cm idi
30 cm yaka payı ayırdığım
1.10 cm kıyafetimin boyu oldu
tabi kolları yün ile örerek kıyafeti tamamladım.
 Kestiğimiz kol evini biye ile temizleyip ördüğüm kolları temiz olarak taktım.
 Altta resimde görüldüğü gibi kol evleri üst üste gelecek şekilde kesin
ve yakayı yuvarlayarak oyun ki şal yaka formunu kolay verebilesiniz.
 tabi etek ucu da yuvarlanarak kesildi
ve tüm kıyafetimi tekrar biye ile temizledim
Örgü kumaşı olduğu için ilmek kaçma tehlikesine karşı bunu yapmak gerekiyor.
giyerken de sol ön parçanızı alıp bedene yapıştırıyorsunuz ki çok kolay beden yapışıyor  sonra sağ ön parçayı yuvarlak kısımdan alıp sol bedene     iskoç iğnesi  ile sabitleyerek  içeriden sol ve sağ yakayı yuvarlayıp şekil vererek giyiyorsunuz
kumaş örgü kumaş olduğu için hiç bir şekilde  bozulmuyor kaymıyor.

içten görünüşü


 dış görörünüm
 iskoç iğnemi zincir ve boncuklarla hareketlendirdim
 yaka görünüşü

 yakanın yuvarlağı belli oluyor sanırım








Ve tabi aylardan Muharrem günlerden aşure
koccaman aşure tenceremle aşure kaynattım 
çok şükür 40 kişi tattı nice aşurelere inşallah.


5 yorum:

  1. Çok ilginç geldi bana,kollarda örgü kullanma fikri de güzel...İyi günlerde sıcacık giyinin. Ellerinize sağlık aşure yapmışsınız ne güzell :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler
      gerçekten sıcacık bir hırka oldu
      hatta akşamları üşüyen hırkayı örtü olarak ta kullanıyor dikdörtgen bir örtü biçiminde olduğu için çok amaçlı oldu .
      Sanırım bir kaç foto eksik kaldı ))

      Sil
  2. Herkesler yapmis ama ben yapmadim ;) anlattiginiza göre kolay bi modelmis ama şöyle tam olarak bi resmini göreydim cözerdim sanirsam.isin icine ölcüler girince en kolay seyler bile zorlasiyo bana:/

    YanıtlaSil
  3. ben de sizin gibi az dert edinmedim neden yapmadım diye
    en sonunda bu örgü kumaşı bulunca ilk aklıma gelen bu hırkayı yapmak oldu.
    evet haklısınız bir kaç resim eksik kalmış)) inşallah resimleyip paylaşırım.
    toplamda 2 saate yapılan bir kıyafet oldu.

    YanıtlaSil
  4. Becerikli hatuna bak sen maşaAllah:) ne güzel olmuş kollar örme falan orjinale:) güle güle giy. aşureyide kaynatmışsın Allah kabul etsin. Evine bolluk bereket versin canım

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler