benim kıymetli izleyenlerim

20 Ekim 2013 Pazar

GEÇMİŞ BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN

 merhabalar
ne kadar da geç bir mesaj olduğunun farkındayım
ama nedense bayram üzeri bir türlü bilgisayara oturamadım
evet resimlerden anlaşılacağı gibi bayramdan önce iki tepsi baklava yaptım
bu kadar hamurdan iki tepsi çıktı
aslında baklavanın çok katlısı makbuldür de ben  bayramda herkes her yerde tatlı yediği için ağır olsun istemedim az katlı açtım  çok hafif oldu:::))

 
 
 
 
 
  evet bu da diktiği kot eteğin etek uçlarına ve beline kullandığım hazır boncuk işlemesi
bu şerit halinde satılıyordu  fiyatına göre harika bir işleme alırken  bluz süslemesi yaparım diye almıştım kota nasipmiş
 boncuklar ağırlık yaptığı için etek hiç bir şekilde yukarı kalkmıyor rüzgarlı havada giydim bizzat test ettim




 önce iğneledim sonra arsından el dikişi ile tutturdum
 yan cep girişlerini beyaz deri den çalıştım
ön eteği pilikaşe yapıp pilikaşesi bozulmasın diye çıma dikişi yaptım
ütüleyince yıkanıncaya kadar bozulmuyor
bilirsiniz hazır kot etekleri ne kadar çan kesilse de adım atmak zordur  bende öne pilikaşeyi eteği rahatlatmak için yaptım
dikişleri her adımda gerilmesin diye de ufak deri üçgen parçayı  diktim

bu da kızıma
  
ördüğüm baharlık şapkasının gülü
iki tane farklı boyda örüp şapkaya sabitledim

 rengi alttaki gibidir
ortasına da düğme diktim


 bayramda Bursa ya  gittik sağ olsun babaanneler  çocukların rahat etmesi için alt katı minderle döşeyip bizim çocukların kullanımına sundular gelen giden çocuklar buradayken anneleri yukarıda rahatça oturdu

 
geçen sene yaptığım tacımız bu sene kullanıldı
 
 
 
Anadolu'nun  bayramları çok kalabalık olur
Bursa da bizimkilerin bayramı da öyledir
herkesin birbirini gördüğü tek zamandır bayramlar
yıllardır görmediklerimizi gördük çocuklar akraba gördü
tanıştılar
aslında yıllar bizleri nasıl da değiştiriyor çocukları nasılda büyüyor bayramda çok net anlaşılıyor
gerçi çocuklar gelen gidenden başları dönmüş halde çok şaşkınlardı ama İstanbul'da bayram,  gezmek demekle eş anlamlı olduğu için gerçek bayramın anlamını anladılar
 

 bu da bayramda gelen gidenin dikkatini çok çeken eteğim
deseni , rengi ve duruşu deriye çok benziyor ilk aldığımda kalem eteğin bu kadar yakışacağını tahmin etmemiştim
bu kumaş desenine optik desen deniyor .  Geçen sene moda oldu ve moda olduğunda hiç beğenmemiştim 60 yılların deseni diye
  bana hiç hoş gelmemişti ama giyip olumlu yorumlar alınca daha bir sevdim


1 yorum:

bendencesitlemeler