benim kıymetli izleyenlerim

6 Aralık 2013 Cuma

MEVSİM ÇİÇEKLERİNDEN KALEM ETEK

 İzleyenlerim
Merhabalar
Aslında dikildiğinden itibaren oldukça fazla giyilen ama bir türlü blogda paylaşılmamış çiçek desenli kalem eteğim ile yine karşınızdayım.

Bu eteğimin kumaşı yine müdavimi olduğum cuma.....

Kumaş dokuma olarak oldukça enteresan ve içinde hiç sentetik yok.
Sentetik olma ve olamama konusu yanımda taşıdığım çakmak ile almadan önce test edildiği için bilinmekte

Yaktığınız kumaşı elinizde kül halinde dağıtabiliyorsanız o kumaşta sentetik yoktur diye nitelendirebilirsiniz.
Ama yakınca bir tarafa doğru yatıp orada sert plastik şeklinde büzüşüyorsa işte onda sentetik vardır.
Ben polyestere karşı alerjik olduğum için
ve bu zamana kadar bu kumaşlardan çok mağdur olduğum için kumaşın karışımını yakarak anlayabiliyorum.
Yoksa ipek dedikleri kumaşlardan çok kandırıldığım olmuştur. Hoş satıcıların kumaş bilgisi de tartışılır tabi ama bilgiç bir tavır alarak yorumları yok mu?

 Kız meslek lisesi mezunu olduğum daha önce söz konusu oldu mu bilmiyorum ama
bu gün öğretmenimin bizlere öğrettiği bir kaç
haute  couture püflerini   sizler ile paylaşmak istiyorum

Her etek mutlaka astarlanmalı.
 Astarı fermuarı mutlaka  sabitlemek ben bunu makinede yapıyorum ki öğretmenim asla kabul etmezdi.
Yan dikiş kısmına birit eklemek.
Eline cetvelini alır tek tek her ayrıntıyı ölçer iç dikişe çok önem verirdi


 Etek kemerini düz tarafından makinede dikip iç tarafını asla makine dikişi yapmamak elde bastırmak.

Ve tabi ki günümüzün  dikişlerinde benim de beğenmediğim etek uçlarına geçilen çıma dikişi
asla öğretmenimizin tasvip etmediği bir durumdu eteği fırlatır atardı

Bir de gelelim şu agraf olayına günümüzde kullanımı fantezi elbiselerin ötesine geçmez
aslında düğmeyi rahat ve kullanışlı olduğu için ben de tercih ediyorum

ama öğretmenimiz her eteğe düğme yerine agraf kullandırırdı
ve bu agrafı kıyafetin rengine göre iplikle sarardık

Hey gidi şimdiki dikişlerimizi görse bize ne derdi bilmiyorum ama bize kazandırdığı bu maharet ile yıllardır kendi hayal ettiğimi giymekteyim
 Bakalım moda devleri çiçek desenlerini nasıl kullanmış






8 yorum:

  1. hıımm kumaş hakkında verdiğiniz bilgi çok iyi oldu teşekkürler. eteğin renkleri gerçekten çok güzel çok şık duruyor elinize sağlık ayrıca yanınızdaki yakışıklıyı da beğenmeden geçemeyeceğim :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz
    beğeni için teşekkürler
    işe yarar bilgi verdiğime şimdiden sevindim
    aslında bu ceket pantolon ona çok yakışır da resimde erkek gibi çıkmış kızım yakışıklı demekte haklısınız

    YanıtlaSil
  3. oooww çok afedersiniz yaaa. benimde böyle sarı lepiska saçlı bir erkek yeğenim var. sanırım ona benzettim :) kızınız çok tatlı maşallah Allah bağışlasın. tekrar kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  4. yok ya niye kusura bakayım küçük resimde uzaktan benziyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. ilk önce sevgili öğretmeninizin ellerinden öpüyorum, sonrada ellerinize sağlık diyorum insanın hayal ettiğini giyebilmesi kadar güzel bişi yok sanırım takıpteyim blogunuz çok güzel ve eğlenceli buradan başlayıp oradan oraya öyle dolaştım ki harika, bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. evet hayal et ve üret felsefesi hakim öğretmenin ise hiç haber alamadım yıllardır nerede olduğunu bilsem de ziyaret etsem?
    bende artık takipteyim

    YanıtlaSil
  7. merhaba,ne güzel püf noktaları bunlar..ama kursa bile gitmedim,tamamen doğaçlama kesip dikiyorum.keşke iyi bir öğretmenden öğrenebilsem şu dikiş işini..siz çok şanslısınız..tebrikler..

    YanıtlaSil
  8. evet dikiş dikerken bazen öğrendiklerime ihanet edebiliyorum kolayına kaçıyorum o kıyafeti giyerken her seferinde ihanetim gözüme çarpıp utanıyorum neden usulüne uygun dikmedim diye sonra müsait bir günde oturup söküyor ve usulüne uygun dikiyorum gönül rahatlığı ile giyiyorum

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler